بزرگترين مرجع ماشين

بزرگترين مرجع ماشين
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
چت باکس


لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگترين مرجع ماشين و آدرس akhbarkhodro.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
لینک های مفید

 

نسخه جديد كامارو خودرويي تندرو با موتور جديد 6سيلندر از نوع احتراق مستقيم است كه با ظرفيت 6/3 ليتر نشان روشني براي قدرت قابل توجه اين خودروست. در سال‌هاي اخير نسخه‌هاي به روزي از كامارو ارائه شده است، اما تجميع انبوهي از فناوري‌هاي نوين در كنار توجه به ريزه‌كاري‌هاي طراحي بخش‌هاي داخلي خودرو چيزي متفاوت از تلاش‌هاي قبلي بوده است. از دوردوزي چرم دور فرمان گرفته كه با ظرافت چشمگيري صورت گرفته است تا سرعت و قدرت قابل توجه سيستم برقي شيشه‌ها، در كاماروي 45 ساله همه چيز در بهترين وضعيت ممكن قرار دارند. در چند مدل قبلي كه آنها هم با استقبال خوبي روانه بازار شدند، اصلاحات زيادي در بخش‌هاي متعدد صورت گرفته است، اما به رغم آن‌كه شايد نياز دوباره‌اي به بازنگري نبوده است اما مهندسان شورلت باز هم بيكار ننشسته و حتي پنل مركزي خودرو را نيز دوباره طراحي كرده‌اند. فرمان خودرو متفاوت از نمونه‌هاي قبلي است و همچنين شاهد نصب سيستم دوربين عقبي هستيم كه اين خود خبر خوشحال كننده‌اي است.

شورلت همه ساله مراسمي ‌تحت عنوان جشن تولد كامارو برگزار كرده است. اين‌كه هر سال اين مراسم برگزار شده است در عين حال كه اتفاقي جالب توجه به شمار مي‌آيد نشان از محبوبيت آن در ميان مردم و بخصوص مردم آمريكاست. ريك شيد، معاون رئيس بخش بازاريابي شورلت مي‌گويد: در سال‌هاي گذشته تحقيقات گسترده‌اي درخصوص ايجاد تغييراتي مؤثر در طراحي و عملكرد كامارو صورت گرفته است كه اين خود به تقويت و محبوبيت بيشتر آن كمك كرده است. از نظر وي، سال 2012 زماني است كه كامارويي با راحتي و سطح عملكرد خيره‌كننده وارد بازار خواهد شد. قرار است اين خودرو اوايل سال 2012 روانه بازار شود. مديران شورلت براي اين‌كه اين نسخه جديد را در تاريخ جاودانه كنند نام «چهل و پنجمين سالگرد» را براي آن برگزيده‌اند، اتفاقي عجيب كه در تاريخ خودروسازي بي‌سابقه است!

اين خودرو كه‌‌ تابستان امسال يعني از چند هفته ديگر به توليد انبوه مي‌رسد، از موتوري با قدرت323 اسب بخار ‌ برخوردار است. اين ركوردي مناسب براي چهل و پنجمين سالگرد به شمار مي‌آيد. مقايسه‌اي ميان موتور جديد و نسخه سال 2011 نشان از بهبود 11 اسب بخار موتور كاماروي مدل 2012 دارد. البته از حيث بازده مصرف سوخت هيچ تفاوتي ميان مدل 2011 و چهل و پنجمين سالگرد ديده نمي‌شود. موتور خودرو كه به اختصار LFX معرفي شده است 3/9 كيلوگرم از نسخه قبلي سبك‌تر است كه اين خود مي‌تواند به تعادل هرچه بيشتر خودرو بخصوص در سرعت‌هاي بالا كمك زيادي كند. گروهي از محققان مقايسه‌اي ميان موتور كاماروي مدل 2012 و موتور خودروهاي اسپرت شناخته شده يك سال اخير انجام داده‌اند. نتايج اين تحقيق نشان از آن دارد كه موتور LFX بالاترين قدرت ممكن را به نسبت ظرفيت‌هاي تعيين‌شده براي آن توليد مي‌كند. مهندسان شورلت در يك‌سال گذشته دست به نوآوري‌هاي زيادي درخصوص طراحي بخش‌هاي مختلف كاماروي 2012 زده‌اند. آنها سر سيلندر جديدي براي آن طراحي كرده‌اند. در اين نوآوري شاهد خروجي اگزوز تلفيقي هستيم. همچنين پمپ سوختي جديدي براي آن طراحي شده است. احتراق مستقيم فناوري كليدي‌اي است كه موتور كاماروي مدل 2012 را قادر مي‌سازد قدرت و بازده مصرف سوخت را در يك جا ارائه كند. مكانيسمي ‌كه در اين روند به كار گرفته شده، موجب شده است تا بازده بهتري درخصوص فرآيند احتراق به ثبت برسد. اين يعني مصرف سوخت كمتر و در عين حال حفظ قدرت موتور. پمپ سوختي جديدي كه براي چهل و پنجمين سالگرد طراحي شده است در مقايسه با نمونه‌هاي قبلي كم سر و صداتر است. ال اوپنهايزر، رئيس بخش مهندسي كامارو مي‌گويد: «هدف اصلي ما خلق محصولي با بالاترين كيفيت هندلينگ بوده است و فكر مي‌كنيم به اين هدف نيز رسيده‌ايم.» او مي‌گويد از تجربيات قبلي كه در فرآيند طراحي موتور و بدنه كاماروهاي قبلي به دست آمده نهايت استفاده شده است. چرخ‌هاي 20 اينچي چهل و پنجمين سالگرد نيز بخشي از هيجان ذاتي آن را به بيننده منتقل مي‌كنند. در حقيقت ارتفاع كم خودرو و بزرگي تايرها موجب مي‌شوند‌ بيننده در نگاه اول محصور اين تركيب هيجان‌انگيز شود.

شورلت براي اين خودرو امضايي نيز در نظر گرفته است. روي كاپوت و همچنين در صندوق عقب خودرو نوار پهن قرمز رنگي ديده مي‌شود كه روي آنها عنوان چهل و پنجمين سالگرد ديده مي‌شود. اين نوارهاي قرمز رنگ بر جذابيت خودرو افزوده‌اند بويژه آن‌كه خودرو سراسر مشكي است. دنباله اين جذابيت به داخل خودرو نيز كشيده شده است. طراحان شورلت به جزئي ترين موارد نيز توجه داشته‌اند. آنها حتي گرافيك و تنظيمات جديدي براي پنل مركزي چهل و پنجمين سالگرد در نظر گرفته‌اند. طراحي فرمان نيز به گونه‌اي تغيير يافته است تا بيش از گذشته با فيزيك انساني در زمان نشستن روي صندلي خودرو هماهنگي داشته باشد. دوربيني كه در قسمت عقبي خودرو نصب شده است كارايي زيادي دارد بويژه در زماني كه راننده قصد دارد سريع‌تر از هميشه خودرو را در محلي تاريك پارك كند. نكته جالب توجه ظاهر شدن تصاوير ويدئويي لحظه به لحظه پارك خودرو در آينه وسط خودروست. در قسمت سپر و چراغ‌ها و همچنين در صندوق عقب نيز ابدعات مختصر، اما جذابي صورت گرفته است. چراغ‌هاي مه شكن و اصلي خودرو در فرورفتگي محسوسي قرار گرفته‌اند. همچنين در قسمت انتهايي در صندوق عقب خودرو باله كوچكي قرار دارد كه از آن به عنوان استانداردي براي خانواده كاماروها ياد مي‌شود.

مي‌توان در يك توصيف كلي چهل و پنجمين سالگرد يا همان كاماروي مدل 2012 را معجوني از فناوري‌هاي نوين و ظرافت‌هاي طراحي عنوان كرد. شورلت كه اكنون خود را در ميان انبوهي از رقباي سرسخت و قدرتمند عرصه خودروسازي و بخصوص خودروهاي اسپرت مي‌بيند اميدوار است با ارائه انبوه اين خودرو در سال 2012 باز هم همچون گذشته سهم قابل توجهي از بازار پررونق فروش خودروهاي اسپرت را به خود اختصاص دهد.

كامارو سابقه‌اي درخشان در صنعت خودروسازي دارد. براي روشن شدن هر چه بهتر اين سابقه بد نيست به رقيب هميشگي كامارو يعني فورد و محصول خلاقانه آن يعني ماستنگ اشاره كنيم.

سال 1964 كارخانه فورد اولين جرقه را در زمينه خودرو‌هايي كه ما امروزه آن را ماسل (ماسل به خودرويي گفته مي‌شود كه داراي حجم بالاي موتور، قدرت بالا و همچنين طراحي بدنه كه به عضلات انسان شبيه است را دارا باشد) مي‌ناميم ايجاد كرد. اين جرقه چيزي نبود جز توليد خودرويي به ياد ماندني به نام ماستنگ. در سال 1966 كارخانه دوج خودرويي به اين عرصه هيجان‌انگيز اضافه كرد يعني دوج چارجر. اما رؤياي كامارو سال 1967 آغاز شد. در اين سال شورلت اولين ماسل خود يعني كامارو را به عنوان رقيب دوج و فورد ارائه كرد و جالب اين‌كه شورلت براي لغت كامارو اين تعريف را انتخاب كرده است: كامارو موجودي است كه ماستنگ را مي‌بلعد.

شورلت كامارو



با نيم نگاهي به تاريخچه خودروهاي اسپرت، شورلت كامارو اگر محبوب‌ترين نباشد، يكي از 3 خودروي اسپرت محبوب جهان به شمار مي‌آيد.



مي‌توان در يك توصيف كلي كاماروي مدل 2012 را معجوني از فناوري‌هاي نوين و ظرافت‌هاي طراحي عنوان كرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار خودرو، ،
برچسب‌ها:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ضمن عرض خوش آمد خدمت شما كاربر گرامي: تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه مند و ارائه خدماتی مفید در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. افتخار می کنیم که همراه ما باشید. دوستان عزیز اگه مایل به تبادل لینک هستید ابتدا ما را با عنوان بزرگترین مرجع ماشین لینک کنید و بعد در سمت راست صفحه عنوان و آدرس وبتون رو در تبادل لينك هوشمند وارد كنيد با تشکر اسپایدا مولائی بیرگانی مدیر وبسایت
موضوعات وب
آرشيو مطالب
دی 1394
آذر 1394 آبان 1394 مهر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 369
بازدید دیروز : 584
بازدید هفته : 369
بازدید ماه : 2079
بازدید کل : 53329
تعداد مطالب : 906
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1