بزرگترين مرجع ماشين

بزرگترين مرجع ماشين
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
چت باکس


لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگترين مرجع ماشين و آدرس akhbarkhodro.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
لینک های مفید

پژو همواره مدعي است كه فلسفه خاصي را در طراحي و ساخت خودروهاي جديد خود به كار مي‌گيرد و آن چيزي نيست جز عالي بودن و قابل اطمينان بودن. در خلال رونمايي از V12 HDi DPFS 908 نيز همواره بر اين فاكتورها تاكيد شده است، اما بايد ديد در واقعيت به چنين چشم‌اندازي دست يافته است؟ موتور اين خودروي سرعتي از نوع موتورهاي ديزل HDi است كه به سيستم فيلتر مخصوص ديزل يا همان DPFS نيز مجهز شده است. اين يعني موتور خودرو ازجمله فناوري‌هاي دوستدار محيط‌زيست به شمار مي‌آيد. به سال 2007 بازمي‌گرديم يعني 2‌سال پس از اعلام تصميم هيجان‌انگيز پژو براي برنده شدن در رالي معتبر Le Mans 24 Hours. در آن سال اين رالي با حضور 200 هزار تماشاچي برگزار شد و پژو نيز با شركت دادن DPFS 908 بهترين بهره‌برداري را از آن كرد. ساختار كاملا آيروديناميكي و در عين حال توجه به استانداردهاي زيست‌محيطي ازجمله نكاتي بوده است كه همواره از سوي منتقدان صنعت خودرو در اين محصول جديد مورد توجه قرار گرفته است.

نكته جالب توجهي كه در نامگذاري اين خودرو از سوي پژو ديده مي‌شود استفاده از تركيب 90 و 8 است. از آنجاكه در سال‌هاي اخير مدل‌هاي جديد اين برند همواره با اعداد 20 يا نهايتا 40 همراه بوده استفاده از تركيب 90 و 8 براي بسياري از افراد جاي تعجب داشته است. در حقيقت پژو خواسته است با استفاده از رقم غيرقابل پيش‌بيني 90 از يك سو و 8 كه تداعي‌‌كننده محصول بعدي خودروي مفهومي 907 به شمار مي‌آيد نشان دهد كه مهمان متفاوتي را راهي دنياي خودروهاي سرعتي كرده است.

البته گرچه از بعد فني برخي معتقدند كه اين خودرو نمايشي از عقب‌گرد به حساب مي‌آيد (بخصوص از نظر وزن و ارتفاع مركز گرانش) اما تيم اسپرت پژو معتقد است DPFS 908 از جهات گوناگون بخصوص استحكام شاسي و ساختار آيروديناميكي نسبت به محصولات قبلي اين برند پيشرفت‌هاي چشمگيري داشته است. نگاهي به دماغه خودرو به خوبي نشان از تلاش بي‌وقفه مهندسان پژو براي ارائه محصولي كاملا آيروديناميك است.

بدنه اين خودرو از كربن ساخته شده است و در كل فضاي بسيار محدود و بسته در آن ديده مي‌شود كه در مقايسه با مدل 905 محدودتر است. البته همين ساختار فشرده نقش قابل‌توجهي در بهبود وضعيت آيروديناميكي آن دارد. به عقيده متخصصان خودرو، اين نوع ساختارهاي فشرده عموما بسيار مستحكم و قابل اطمينان هستند. اين نوع ابتكار عمل را مي‌توان الهام گرفتن از اثر پوسته تخم‌مرغي دانست، جايي كه نمي‌توان با استفاده از يك دست و فشردن همزمان قسمت‌هاي بالايي و پاييني تخم‌مرغ آن را خرد كرد.

گفته مي‌شود تيم مهندسي پژو بدنه خارجي اين خودرو را تنها در عرض چند هفته طراحي كرده و ساخته است كه احتمالا به دليل محدوديت زماني بوده كه تا آغاز مسابقه سرعت وجود داشته است. با اين حال آنها مجبور بوده‌اند در همين مدت اندك نيز تمام تلاش خود را براي ارائه ساختاري فوق‌آيروديناميك به كار گيرند.

3 ماه پس از آغاز اين پروژه مدل اوليه آن براي آزمايش در تونل باد آماده شد. در اين تونل سيستم فرمان خودرو و ترمزها بارها و بارها مورد آزمايش قرار گرفتند تا هر گونه عيبي برطرف شود.

نكته جالب توجه درخصوص پژو 908 اين است كه جعبه‌دنده آن به صورت تلفيقي از الكتريسيته و جريان هواي فشرده كنترل مي‌شود.

موتوري كه براي آينده طراحي شده است

موتور خودرو كه قلب آن به شمار مي‌آيد 5/5 ليتر گنجايش داشته كه البته اين رقمي است كه از سوي برگزاركنندگان مسابقه سرعت به عنوان سقف گنجايش در نظر گرفته شده است. از آن گذشته چنين ظرفيتي به مهندسان پژو اين امكان را مي‌دهد تا در آينده از سوخت‌هاي ديگري نيز براي آن استفاده كنند.

موتور پژو 908، 12 سيلندر دارد كه اصلي‌ترين هدفي كه مهندسان پژو از اين ابتكار عمل دنبال كرده‌اند به حداقل رساندن لرزش‌هاي درون موتور است.

اما شايد هر علاقه‌مندي تصور كند موتور ديزلي اين خودرو چندان دوستدار محيط زيست نباشد، اما استفاده از 2 فيلتر مخصوص در انتهاي هر يك از سيستم‌هاي احتراق موجب شده تا ضمانتي سفت و سخت مبني بر غيرآلاينده بودن خودرو ارائه شود. در حقيقت پژو مدعي است اين خودرو تحت هر شرايطي دود توليد نمي‌كند.

2 سيستم احتراق خودرو تا حد امكان كوتاه طراحي شده‌اند تا در كل تك‌تك اجزاي تشكيل‌دهنده موتور خودرو به كوچك‌تر شدن آن كمك كنند. قدرت موتور حدود 700 اسب بخار است كه اين توان براي شركت در يك مسابقه سرعت و عقب نماندن از انبوه خودروهاي سرعتي و فوق‌مدرن رقم قابل قبولي به شمار مي‌آيد.

پژو براي اين كه جاي هيچ حرف و حديثي را نيز باقي نگذاشته باشد تايرهاي اين خودرو را از برند معتبري همچون ميشلن گرفته است.

پهناي قابل توجه اين تايرها به ثبات خودرو بخصوص در زمان حركت با سرعت بالا در پيچ‌هاي تند كمك مي‌كند. پژو 925 حدود 925 كيلوگرم وزن دارد كه در نوع خود وزن قابل قبولي است، هرچند برخي صاحب‌نظران معتقدند وزن اين خودرو مي‌توانست كمتر از اين نيز باشد.

در كل مي‌توان اين خودرو را يكي از برگ‌هاي برنده چند سال اخير پژو به شمار آورد كه از پوسته يك فناوري مفهومي خارج شده است. اين خودرو مي‌تواند در سال‌هاي آينده و البته با اندك اصلاحات و تغييرات مورد نياز سر از بسياري از مسابقات سرعت جهان درآورد.

پژو حساب ويژه‌اي روي محصول خاص خود يعني 908 باز كرده است و از آنجا كه گفته مي‌شود تا سال‌هاي آينده اين برند برنامه خاصي در زمينه طراحي و ساخت خودروهاي سرعتي نخواهد داشت همگان معتقدند اين برند فرانسوي تمامي تمركز و تلاش خود را بر مانور تبليغاتي روي اين خودرو معطوف خواهد كرد

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار خودرو، ،
برچسب‌ها:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ضمن عرض خوش آمد خدمت شما كاربر گرامي: تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه مند و ارائه خدماتی مفید در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. افتخار می کنیم که همراه ما باشید. دوستان عزیز اگه مایل به تبادل لینک هستید ابتدا ما را با عنوان بزرگترین مرجع ماشین لینک کنید و بعد در سمت راست صفحه عنوان و آدرس وبتون رو در تبادل لينك هوشمند وارد كنيد با تشکر اسپایدا مولائی بیرگانی مدیر وبسایت
موضوعات وب
آرشيو مطالب
دی 1394
آذر 1394 آبان 1394 مهر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 507
بازدید دیروز : 584
بازدید هفته : 507
بازدید ماه : 2217
بازدید کل : 53467
تعداد مطالب : 906
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1