بزرگترين مرجع ماشين

بزرگترين مرجع ماشين
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
چت باکس


لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگترين مرجع ماشين و آدرس akhbarkhodro.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
لینک های مفید

 

جيپ Renegade يكي از بارزترين نمونه‌هاي اين تلاش است و جالب اين‌كه به واسطه طراحي چشمگيري كه در آن ديده مي‌شود، بسياري از كارشناسان امور خودرو آن را مناسب حركت در خيابان‌هاي مريخ نيز مي‌دانند!

تفريح پاك

توني شامنكوف يكي از طراحان جيپ رنگيد مي‌گويد: اين جيپ جديد به دليل برخورداري از 2 موتور پرقدرت الكتريكي در هر يك از محورهايش، خيال راننده و سرنشينان آن را براي حركت در سطوح سخت صخره‌اي و صعب‌العبور كوهستاني راحت كرده است. از آن گذشته، در ساخت اين خودرو و بخصوص در قسمت بدنه خارجي از مواد دوستدار محيط زيست نيز استفاده شده است تا مفهوم طراحي خودروي پاك و منطبق با استانداردهاي زيست محيطي به معناي واقعي در رنگيد ديده شود. رنگ اصلي اين خودرو سبز عنوان شده است تا نشاني روشن بر توجه به محيط زيست تلقي شود.

در جيپ رنگيد براي افزايش قدرت خودرو و همچنين با توجه به اين‌كه عمدتا از آن در مناطق كوهستاني و دورافتاده استفاده مي‌شود، توجه ويژه‌اي به منبع تامين نيروي حركتي آن شده است. بسته باتري ليتيومي به طرز ماهرانه‌اي در خودرو جاسازي شده كه نيروي لازم براي 64 كيلومتر حركت را تامين مي‌كند. در كنار اين سيستم الكتريكي، موتور ديزلي نيز به كار گرفته شده است كه گرچه حجم چندان زيادي ندارد اما خيال سرنشينان خودرو را از ادامه سفر تا چند صد كيلومتر راحت مي‌كند! بدنه خودرو از آلومينيوم ساخته شده است كه همين ابتكار عمل تاثير زيادي در كاهش وزن خودرو نسبت به بسياري از رقباي همترازش دارد.

قسمت پشت دو سرنشين خودرو فضاي بسياري مناسبي براي قرار دادن وسايل است. با اين حال پيشنهاد مهندسان جيپ بر اين است كه در اين قسمت وسايل تفريحي همچون دوچرخه، كاياك يا حتي اسكوترهاي آبي قرار داده شود و ساير وسايل و تجهيزات سفري در قسمت زيرين آن گذاشته شود!

صندلي‌هايي از جنس سويا

فناوري‌هاي نوين و توجه به محيط زيست 2 فاكتور مهمي است كه در ساخت اين خودرو بدان پرداخته شده است. با اين حال به نظر مي‌رسد در برخي موارد فاكتور دوم چربش بيشتري داشته باشد. به عنوان مثال صندلي‌هاي رنگيد از فومي ساخته شده كه سويا ماده اصلي توليد آن بوده است. همين ابتكار عمل در ساخت درهاي خودرو نيز ديده مي‌شود. از سوي ديگر در ساخت رنگ بدنه از حلال‌هاي شيميايي كه امروزه در صنايع خودروسازي استفاده‌هاي زيادي مي‌شود و البته براي محيط زيست پيامدهايي نيز به همراه دارد، استفاده نشده است. چنين تلاش‌هايي موجب شده تا كارشناسان امور خودرو، جيپ رنگيد را محصولي نسبتا موفق در فلسفه هماهنگي با طبيعت عنوان كنند.

در طراحي بخش‌هاي مختلف داخلي اين خودرو ساده‌سازي به عنوان يك اصل در نظر گرفته شده است. اسكات اندرسون، طراح اصلي بخش‌هاي داخلي اين جيپ مي‌گويد: بخش‌هاي داخلي رنگيد كه عملا مي‌توان آن را كل خودرو عنوان كرد با هدف به حداقل رساندن پيچيدگي‌هاي موجود و حذف دستورالعمل‌هاي غيرضروري صورت گرفته است. شايد فلسفه اصلي چنين نگرشي بر اين نكته باشد كه راننده و ديگر سرنشين آن بيشتر از آن‌كه مجذوب آپشن‌هاي داخلي خودرو شوند، از طبيعت و كوهستاني كه در آن حركت مي‌كنند لذت ببرند.

اندرسون ادامه مي‌دهد: ما جيپ رنگيد را با نيم نگاهي به ساده‌سازي سيستم‌هاي مختلف داخلي آن ارائه كرده‌ايم.

اينجا خبري از جنون سرعت نيست

با توجه به اين‌كه به فاكتورهايي نظير دوست دار بدون محيط زيست و استحكام توجه بيشتري شده است، نبايد انتظار حركت با سرعت‌هاي خيره‌كننده را با رنگيد داشت. همين نكته در شتاب اوليه نااميدكننده خودرو ديده مي‌شود. جيپ رنگيد صفر تا 100 كيلومتر بر ساعت را در 5/8 ثانيه طي مي‌كند. پس كاملا قابل پيش‌بيني است كه حداكثر سرعت خودرو نيز چندان قابل توجه نباشد. 144 كيلومتر در ساعت ركوردي است كه براي حداكثر سرعت جيپ رنگيد به دست آمده است. سيستم موتور الكتريكي خودرو نيروي لازم براي 40 كيلومتر حركت آن را تامين مي‌كند كه با استفاده از سيستم موتور ديزلي راننده مي‌تواند با يك باك پر تا بيش از 650 كيلومتر طي مسافت كند.

سيستم حرارتي براي خوردن غذا با دماي دلخواه

يكي از ابتكار عمل‌هاي معدودي كه در بخش طراحي داخلي خودرو به چشم مي‌خورد، استفاده از يك بخش حرارتي در مركز كنسول است به طوري‌كه راننده يا سرنشين مجاورش مي‌توانند از آن براي گرم كردن يا سرد نمودن غذا استفاده كنند. به‌كارگيري چنين فناوري جالب توجهي با توجه به اين‌كه اين خودرو عمدتا در نواحي كوهستاني به كار گرفته مي‌شود، مزاياي زيادي خواهد داشت.

حرف آخر

طراحي ساده و در عين حال چشمگير جيپ رنگيد موجب شده تا برخي ضعف‌هاي آن از جمله شتاب اوليه كند و حداكثر سرعت نه چندان دلچسبش زياد به چشم نيايند. گذشته از آن، تلفيق اين طراحي ساده و رنگ سبز متاليكي كه به عنوان رنگ اصلي براي آن در نظر گرفته شده است، پديدآورنده سيستم حركتي است كه گويي متعلق به زمان آينده است.

نگاه گذرا به جيپ رنگيد بيننده را به آينده و دوراني مي‌برد كه قرار است انسان در مريخ شروع به شهرسازي و خيابان‌كشي كند و از خودروهايي مشابه جيپ رنگيد براي تردد استفاده كند، هر چند كه در آن صورت بايد نسخه مسقف رنگيد طراحي و ساخته شود!

اين جيپ يكي از موفقيت‌هاي بزرگ چند سال اخير صنعت خودروسازي جهان درخصوص توجه به معيارهاي زيست محيطي به شمار مي‌آيد. البته گفته مي‌شود مهندسان جيپ در نظر دارند تا در سال‌هاي آينده نسخه‌هاي ديگري از آن را طراحي كنند كه انطباق بيشتري با محيط زيست داشته باشد.

جيپ رنگيد به عنوان محصولي مفهومي ساخته شده، اما بعيد نيست در سال‌هاي آينده شاهد حركت شمار قابل توجهي از آن در خيابان‌ها باشيم.

زير ذره بين

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار خودرو، ،
برچسب‌ها:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ضمن عرض خوش آمد خدمت شما كاربر گرامي: تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه مند و ارائه خدماتی مفید در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. افتخار می کنیم که همراه ما باشید. دوستان عزیز اگه مایل به تبادل لینک هستید ابتدا ما را با عنوان بزرگترین مرجع ماشین لینک کنید و بعد در سمت راست صفحه عنوان و آدرس وبتون رو در تبادل لينك هوشمند وارد كنيد با تشکر اسپایدا مولائی بیرگانی مدیر وبسایت
موضوعات وب
آرشيو مطالب
دی 1394
آذر 1394 آبان 1394 مهر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 575
بازدید دیروز : 584
بازدید هفته : 575
بازدید ماه : 2285
بازدید کل : 53535
تعداد مطالب : 906
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1