بزرگترين مرجع ماشين

بزرگترين مرجع ماشين
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
چت باکس


لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگترين مرجع ماشين و آدرس akhbarkhodro.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
لینک های مفید

 

جام جم آنلاين: در حالي خودروها بخشي از زندگي روزمره را تشکيل مي دهند که انتشار گازهاي متصاعد ‌شونده از اگزوز خودروها منبع عمده آلودگي شهرها هستند از اين رو پژوهشگران کشور تلاش مي کنند خودروهاي هيبريدي را در خط توليد کارخانه هاي خودرو سازي کشور وارد کنند.

خودروي هيبريدي

به گزارش مهر، خودروي برقي به خودرويي گفته مي شود که در آن از باتري براي نيروي محرکه به جاي موتور احتراقي استفاده مي شود.

اولين خودروهاي برقي در قرن نوزدهم به منصه ظهور رسيدند ولي با تولد اتومبيل هاي احتراقي به دليل ويژگي هاي برتري که نسبت به خودروهاي برقي داشت مورد غفلت قرار گرفتند.

خودروهاي الکتريکي توانايي ذخيره انرژي را ندارند ضمن آنکه داراي سرعت کمي هستند از اين رو پژوهشگران تلاش کردند تا با طراحي خودروهاي برقي دوگانه سوز به سمت توليد خودروهاي هيبريدي بروند که علاوه بر نداشتن آلاينده هاي زيست محيطي داراي سرعت بيشتري نسبت به خودروهاي الکتريکي باشند.
 
خودروهاي هيبريدي از ادغام دو و يا چند پيشرانه انتقال نيرو که به طور مستقيم و يا غير مستقيم به سيستم انتقال قدرت وابسته هستند تشکيل شده است.

بيشتر خودروهاي هيبريدي توليد شده تاکنون از نوع بنزيني - الکتريکي هستند که از نظر کارکرد بين خودروهاي الکتريکي و بنزيني قرار دارند.
 
با توجه به افزايش گازهاي گلخانه اي و تعهدات بين المللي در خصوص جلوگيري از انتشار گاز
CO2، مراکز تحقيقاتي و دانشگاهي کشور با برگزاري مسابقات طراحي و ساخت خودرو، محققان را به سمت توليد خودروهاي برقي و متعاقب آن هيبريدي هدايت کردند.

اين امر سبب عرضه خودروهاي برقي شد. در حال حاضر اين خودروها در فاز توسعه اي قرار دارند که در طي آن اقدام به توليد خودروهاي هيبريدي مي شود.
 
با توجه به امضاي قرارداد ساخت سه نمونه مهندسي خودروي دو نيرو (هيبريدي) ميان معاونت علمي رياست جمهوري و وزارت صنايع ، اين پژوهشگران اميدوارند با دستاوردهايي که در اين حوزه به دست مي آورند، خودروهاي هيبريدي را در خط توليد کارخانه هاي اتومبيل سازي قرار دهند.

برخي از اين خودروها به شرح زير است: 

خودروي الکتريکي آراز

اين خودرو داراي موتور PMG است که حداکثر توان آن 14.44 کيلو وات است. سرعت اين خودرو 80 کيلومتر در ساعت برآورد شده است. «آراز» در دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي طراحي و ساخته شد و  در سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران به ثبت رسيده است.

سهراب پاکدل از اعضاي تيم طراحي اين خودرو ، بدنه خودروي فوق الذكر را از جنس فايبرگلاس دانست و گفت: اين امر باعث سبکي قابل توجه خودرو شده است.

اتومبيل هيبريدي

وي ، عدم توانايي ذخيره انرژي را از معايب اين خودروها نام برد و يادآور شد: معمولا خودروهاي الکتريکي ذخيره الکتريکي ندارند به همين دليل نمي توان از آنها در مسافت هاي طولاني استفاده کرد از اين رو هدف اصلي ما از مطالعه بر روي اين خودروها، طراحي خودرويي براي استفاده درون شهري بوده است. 
 
اين محقق ضريب آلايندگي زيست محيطي اين خودرو را نزديک به صفر دانست و افزود: يکي از بزرگترين معضلات کلانشهرها بالا بودن سطح آلودگي هوا است که علت اصلي آن نيز مربوط به حرکت انبوهي از خودروهاي مجهز به موتورهاي بنزين سوز است.
 
پاکدل، فاز بعدي اين پروژه را طراحي و ساخت خودروي هيبريدي ذکر کرد و يادآور شد: اين خودرو با دو موتور مجزاي برقي و بنزين سوز حرکت مي کند.
 
به گقته وي تمام سيستم هاي کنترل، درايو و شارژ خودرو توسط اعضاي تيم طراحي و ساخته شده است. وزن اين خودرو 700 کيلوگرم، حداکثر سرعت آن 80 کيلومتر در ساعت است.

قاصدک نصير اولين خودوري الکتريکي دو سرنشين

قاصدک نصير ، خودروي الکتريکي دو سرنشين کشور است که در دانشکده مکانيک دانشگاه خواجه نصير توليد شده است.

الکترو موتور اين خودرو توان خود را از 8 باطري 12 ولتي سرب و اسيد که با يکديگر سري شده اند و داراي جريان 55Ah (آمپر بر ساعت) هستند، دريافت مي کند. شتاب اين خودرو در صورت استفاده از باتريهايي با جريان بالاتر به ميزان قابل توجهي افزايش مي يابد.


 
موتور «قاصدک نصير» از نوع آسنکرون 3 فاز با توان و دور نامي 9 کيلو وات است.

اين الکتروموتور گشتاور ماگزيمم خود را از زمان شروع به حرکت در اختيار راننده قرار مي دهد و اين قابليت يکي از مزاياي موتورهاي الکتريکي نسبت به انواع احتراقي است.

وزن اين موتورها 60 کيلوگرم و راندمان متوسط آن در حدود 70 درصد است.
 
جعبه دنده و ديفرانسيل اين خودرو متعلق به خودروي پرايد است و بدون هيچ تغييري در اين خودرو نصب شد. در خودروي پرايد تعويض دنده با استفاده از کلاچ است ولي در «قاصدک نصير» بدون کلاچ دنده تعويض مي شود.
 
سيستم ترمز اين خودروي برقي نيز ترکيبي از الکتريکي و مکانيکي است. ترمز الکتريکي در زماني که راننده پاي خود را از پدال گاز بر مي دارد به کار مي افتد و با تبديل انرژي جنبشي خودرو به انرژي الکتريکي از سرعت خودرو کاسته مي شود.

خودروي الکتريکي الوند ساپکو

الوند ساپکو خودروي الکتريکي داراي باتري هاي الکتروشيميايي سربي - اسيدي است که از سوي پژوهشگران دانشگاه جامع علمي کاربردي طراحي و ساخته شده است.
 
سيد حسين غفاري با اشاره به ويژگي هاي خودروي برقي طراحي شده در دانشگاه جامع علمي کاربردي مرکز ساپکو گفت: اين خودرو داراي 8 باتري است که 80 کيلومتر را با سرعت 70 کيلومتر در ساعت طي مي کند.

وي پوشش اين خودرو از نوع آلومينيوم ذکر کرد و اظهار داشت: توان موتور اين خودرو 3 کيلو وات است که توسط اعضاي تيم طراحي و ساخته شد.
 
غفاري با تاکيد بر اينکه اين خودرو دو سرنشين است به اقدامات توسعه اين خودرو اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تيم طراحي در حال طراحي و ساخت خودروي هيبريدي هستند.

تلاش دانشگاه کاشان براي توسعه فناوري خودروي هيبريدي

دانشگاه کاشان خودروي برقي دو سرنشين ديگري را توليد کرد که داراي 8 باتري 12 ولتي است و قادر است با سرعت 80 کيلومتر 100 کيلومتر را طي کند.

دکتر سعيد گلابي سرپرست پروژه خودروي برقي ، توسعه فناوري خودروهاي الکتريکي را موجب جايگزين شدن سوخت پاک با سوخت هاي فسيلي ذکر کرد و افزود: اين خودرو همانند ساير خودروهاي برقي دو سرنشين داراي 8 باتري 12 ولت است که در مدت زمان 6 ساعت شارژ مي شود و با سرعت 80 کيلومتر مي تواند 100 کيلومتر را در ساعت طي کند.
 
دانشيار گروه مکانيک دانشگاه کاشان، قدرت اين باتري ها را 7.2 وات دانست و گفت: در جعبه دنده اين خودرو از جعبه دنده هاي موجود در بازار و توليدات داخلي کشور استفاده شده است. موتورهاي اين خودرو نيز از نوع مغناطيسي با حجم کوچک و وزني کم است.
 
گلابي، همچنين به توانايي کشور در زمينه توليد باتري هاي اين نوع خودروها اشاره و اضافه کرد: ما براي شروع از باتريهاي معمولي خودروها استفاده کرديم ولي در داخل کشور توانايي لازم براي توليد انواع باتريهاي خشک و اسيدي وجود دارد.

خودروي الکتريکي پاراکس

دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين در کنار تلاش هايي در توسعه فناوري هاي مربوط به روباتيک در سال هاي اخير با راه اندازي سه مرکز تحقيقاتي زمينه اي را براي طراحي و ساخت خودروهاي برقي فراهم کرده است.

در اين راستا دانشجويان اين دانشگاه موفق به طراحي و ساخت خودروي الکتريکي با نام پاراکس شدند.

خودروي الکتريکي پاراکس به علت داشتن بدنه کاملا کامپوزيت بسيار سبک تر از خودروهاي با بدنه فلزي و حتي آلومينيوم است و مقاومت بيشتري دارد.

اين خودروي دو نفره با يک باتري شارژ شده و تا 100 کيلومتر مسافت را طي مي کند. شتاب آن در 25 متر 3.8 ثانيه است.
 
فرمان پذيري در شعاع کمتر از 3 متر، بازده موتور بالا، سيستم تعليق در جلو و عقب خودرو به صورت «مک فرسون» و انتقال قدرت با محورعقب و داشتن حداقل سرعت 80 و حداکثر 110 کيلومتر از ديگر ويژگي هاي خودروي الکتريکي پاراکس است.
 
خودروي پاراکس چهار دنده است و شاسي آن مخلوطي
 از فولاد و آلومينيوم است و کليه استانداردهاي مربوط به خودروهاي الکتريکي در آن رعايت شده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار خودرو، ،
برچسب‌ها:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ضمن عرض خوش آمد خدمت شما كاربر گرامي: تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه مند و ارائه خدماتی مفید در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. افتخار می کنیم که همراه ما باشید. دوستان عزیز اگه مایل به تبادل لینک هستید ابتدا ما را با عنوان بزرگترین مرجع ماشین لینک کنید و بعد در سمت راست صفحه عنوان و آدرس وبتون رو در تبادل لينك هوشمند وارد كنيد با تشکر اسپایدا مولائی بیرگانی مدیر وبسایت
موضوعات وب
آرشيو مطالب
دی 1394
آذر 1394 آبان 1394 مهر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 107
بازدید دیروز : 584
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 1817
بازدید کل : 53067
تعداد مطالب : 906
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1